woensdag, maart 18

Crocusjes

In de lunchpauze probeer ik elke dag een korte wandeling te maken. Daarmee sla ik 3 vliegen in 1 klap: ik bestrijd het op mijn leeftijd altijd zeurende overgewicht, het helpt de rugklachten te bestrijden en ik kan nog eens wat mooie natuur fotograferen.

Omdat de huidige klant in Zeist zit, is dat dus regelmatig Zeist.

Een of twee weken terug hadden we opeens een mooi lunchpauze, en de bijen uit een kast komen en lustig de buitenlucht verkennen.

En vorige week zag ik ook een stel wilde krokusjes. Nu is dat niet zo bijzonder, want krokussen worden overal aangeplant en bloeien al een paar weken volop in de middenbermen van de wegen in de grote steden. Maar dit waren verwilderde exemplaren (gebeurt ook volop, nog steeds niets bijzonders) met een hele zwerm wespen.

Nu hebben ze mij geleerd dat hommels de eerste insecten zijn, omdat ze een mechanisme hebben om voor zichzelf extra warmte te verzorgen. Maar dit jaar heb ik nog geen hommel gezien. Dus komt de vraag op: is er iets met onze hommels gebeurd?

Geen opmerkingen: